štvrtok 7. apríla 2011

RECENZIA : Krásni a mŕtvi 1 Jonas Eden Maguire


  • originálny názov : Beautiful Dead Jonas
  • počet strán : 272
  • vydané na SK : 2011

Anotácia : Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...
Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva?
Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď.
Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť.

Dej :
Bolo raz mestečko, v ktorom sa v poslednom čase udialo naraz veľa nepríjemných vecí . V prvom rade, v priebehu jedného roka zomreli štyria študenti. Phoenix, Summer, Arizona a Jonas. Nikto sa nevie z toho spamätať. Posledná obeť je Phoenix, ktorého niekto prebodol nožom. Darina, ktorá ho v osudný deň čakala, lebo mali rande, sa cez to nevie preniesť. Však s ním chodila dva mesiace ( "dlhá doba" ). Nedá jej to a pri svojich potulkách zistí, že títo štyria študenti nie sú mŕtvi. Teda aspoň nie celkom. Oni totižto prišli z predpeklia a chcú vyšetrovať vlastnú smrť a teraz sa nachádzajú vo svojich telách, ale nie sú ani anjeli, ani upíri. Nie, nie. Sú zombije. A keby hocijaké. Dokážu mazať pamäť, dokážu sa stať neviditeľnými a mnoho ďaľších vecí. Proste SUPERZOMBIE !.  
Darina ale popri nich určite nie je žiadne béčko. Keďže spolku zombií nazývaných Krásni mŕtvi sľúbi vernosť, že ich neprezradí a pomôže im nastoliť spravodlivosť, stáva sa z nej žena mnohých tvárí a tiež mnohých nevídaných schopností, ktoré by ste od nej nečakali. No a to, že ju takto pekne Krásni mŕtvi využívajú ona môže pár chvíľ stráviť so svojím milým Phoenixom. Jáj no kto by " netúžil " byť so svojim bývalým ( teda pardon  živo-mŕtvym ) priateľom, keď ste ho už oplakali, boli na pohrebe a všetci vám popriali úprimnú sústrasť? Dva mesiace chodenia a ona ho pozná ako staré deravé boty. Pán nábormajster, ktorí túto skupinu Krásnych mŕtvych založil alebo resp. vedie sa volá Hunter a nemá Darinu veľmi v láske. Proste neverí, že im môže pomôcť. Prvého, ktorému má pomôcť je Jonas, ktorý zomrel pri Nehode na motocykli. Podarí sa Darine zistiť ako celá situácia s autonehodou vlastne bola a zachráni Jonasa?
Moje pocity :
Kniha, ktorá začína hneď akciou. Žiaden poriadny úvod, rovno vhupneme do napínavého deja s kriminálnou zápletkou, kto je tu mŕtvi a kto živý a kto koho vlastne zabil. Celá kniha rozoberá pocity Dariny, či je alebo nie je šialená či psychicky narušená." Vidím ich len ja? Je to len moja predstavivosť alebo sú naozaj tu? " Rozoberá to aj vtedy keď je konečne s Pheonixom a má myslieť na úplne iné veci. Okrem iného som myslela, že hlavnými superhrdinmi príbehu budú práve Krásni a mŕtvi, ale tí sa môžu popri Darine skryť. Však Darina všetko vypátra, má osobné čaro, psychologické schopnosti, zvládne to čo iní určite nie. A napriek všetkým schopnostiam, ktoré majú KM ona bez toho aby niekomu mazala pamäť a čítala myšlienky, vie nastoliť nielen poriadok ale dostať sa z úplne zapeklitých problémov. Neviem prečo vlastne ešte nenastúpila do detektívnej kancelárie. Jediné čo ozaj nezvládala sú citové vzplanutia voči matke a najlepšiemu priateľovi, ktorí sa zrazu začal správať podozrievavo. A celkovo mi príde, že KM majú dostatok schopností na to, aby vyriešili prípad sami, ale celý dej nerobili v podstate nič okrem toho že vyháňali ľudí z miesta kde mali svoje útočisko. Zásah z ich strany bol teda až na konci knihy.
Kniha sa číta ľahko a je určená predovšetkým mladším ročníkom. Možno preto túto knihu hodnotím tak ako hodnotím. Čakala som totižto viac.
Kniha je prvá zo série. Ak som to pochopila správne ostané knihy sa budú niesť prípadmi ďaľších troch študentov a ich záhadných úmrtí. Druhá kniha by mala vyšetrovať Arizonu, tretia Summer a posledná bude asi kniha najvyššieho kalibru, lebo bude riešiť Darininu najväčšiu lásku Pheonixa.


12 komentárov:

  1. moze byt zaujimave, uuuplne nieco ine, ako doteraz... ved citali ste uz niekedy o zombie, ktori vyzerali ako ludia a mali este aj nadprirodzene schopnosti? :)
    radka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to že nápad je to dobrý, len tie postavy mi nesedeli a celkovo fakt ten dej je pre mladšie ročníky

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já si nemůžu pomoct, ale u té tvé recenze jsem se musela pousmát :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Syki to sa ani inak tá kniha nedala zhodnotiť aspoň z mojej strany... čítaná s obrovským úsmevom na tvári a ak by bolo na mne, tak by som ju zaradila do kategórie humorné knihy :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ešte aj autora som zabudla napísať :) musím opraviť hups

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak to mě teda pobavilo:D
    Kniha mě svým námětem, který by mohl být zas něco trochu jiného, zaujala, ale čím více čtu reakce tšch, kteří knihu četli, tak...no nevím, nevím.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Moc pěkně napsaná recenze. Váhala jsem nad koupí, ale nejspíš si ji jen někde půjčím:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. za tyzden som to precitala je to strasne fajn a pre mna ako droga musim to citat dokola a dokola aj cez hodiny v skole pritom som vzdy bola vzorna ziacka.:) tesim sa na dalsie vydania a budem horlivo sledovat ci uz nevisla dvojka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Knihu jsem četla :). A líbila se mi! Teď se těším na třetí díl :D konečně si ho taky musím přečíst :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  10. První tři díly mám přečtené, na poslední se moc těším, snad se k němu brzy dostanu!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tvoja recenzia ma rozosmiala a pobavila. Knihy som čitala a maš pravdu že Darina na začiatku trochu višilovala ale postupom času sa dala do kopi. Viac ich tieš prirovnávam k anielom než k zombie ked maju vždy kridla ked chcu použit svoju moc. Hlavne v čase. Hunter je možno v knihe zli na nu ale musi bit z niakeho dôvodu. ja som si ho napr. oblubila tieš. Pri každej knihe som sa až rozplakala. Len sa neviem dostat k poslednemu dielu knihy. Lebo viem že si na sto percen už povedia navždy zbohom. :)

    OdpovedaťOdstrániť