streda 6. júla 2011

RECENZIA : Nenásytná Meg Cabotová


  • originálny názov : Insatiable
  • počet strán : 416
  • vydanie na SK : 2011
anotácia : Máte už upírov plné zuby? Mladá scenáristka Meena Harperová takisto. Jej šéfovia ju napriek tomu nútia o nich písať, hoci Meenu to nenadchne. Niežeby úplne popierala existenciu nadprirodzených javov. Má totiž schopnosť vedieť, ako kto zomrie, aj keď ostatní tomu neveria. Jedného dňa pri Katedrále svätého Juraja stretne knieža Luciena Antonesca. Tajomný, príťažlivý muž ju zachráni pred útokom netopierov – a Meena sa doňho beznádejne zaľúbi. Lucien má však aj temnú stránku, pre ktorú by ho mnohí ľudia, napríklad aj tajná organizácia lovcov démonov, radšej videli mŕtveho. Problém je v tom, že on už vlastne nie je živý! Meenina nadprirodzená schopnosť odrazu zlyháva – svoju vlastnú budúcnosť nepozná a netuší, čo ju čaká. Spočiatku sa jej zdá, že Lucien je presne ten muž, o akom vždy snívala. Po čase vysvitne, že je to skôr nočná mora...

Dej : 

Meena Hraperová si už roky zarába na živobitie písaním scenára, pre obľúbenú telenovelu Nenásytná. Žije v byte so svojím lenivým bratom Jonom, ktorý je stále bez práce. Meena už má vo svojom živote stereotyp. Každé ráno do práce a z práce sem tam kaderníctvo, v ktorom klebetia so svojou najlepšou kamarátkou. No povedali by ste si, že je poriadne zatrpknutá. Ona sa len snaží ukryť tajomstvo, ktoré ju celé roky 
prenasleduje. Ona vidí kto a ako zomrie.


Zo stereotypu ju odvádza to, že telenovela má mať určité zmeny a Meena dúfa, že v tých zmenách je práve ona, ktorá sa najviac na telenovele podieľala. No omyl, jej večná rivalka sa zhosťuje situácie a povýšenie, ktoré Meena očakávala padne na jej rivalku. Aby toho nebolo málo seriál naberá iný smer, pretože ľudia chcú pozerať o upíroch, musí ich zakomponovať do deja. Ale jej pekne začal deň však? 


Pri večnom dumaní nad svojím životom, ju pri venčení psa s menom Jack Bauer, napadne kŕdeľ netopierov. A v tom kde sa vzal tu sa vzal, príťažlivý, nádherný chlap s krásnymi očami a Mennu zachraňuje. Meena je v šoku dokonca odmieta pozvanie na večeru, od svojej susedy s kniežaťom z Rumunska. Teda brat ju neprehovára pridlho aby sa jej spolu zúčastnili, keď Meena zisťuje, že by z toho mohla vyťažiť tým, že vymyslí scenár. Kto by predsa nebral v novom seriály o upíroch niečo o Rumunskom kniežati. No neuveríte kto sa na večerí zjaví. Jasné záhadný muž, ktorý ju zachránil od tých netopierov. Lucien Antonesco je meno muža, ktorý dokázal zapliesť Meene hlavu. Po spoločne strávenej noci sa do seba zamilujú a Meena je v siedmom nebi. 


Až kým sa v jej byte v jeden deň nedostaví čudný poslíček a nepýta adresu jej vyvoleného. Alaric Wulf je totiž v Palatínskej garde ( organizácia lovcov démonov ) a má za úlohu ničiť démonov a všeobecne situáciu, ktorá v meste panuje a tou sú 3 mŕtve dievčatá. Pozor organizácia je prísne tajná nevie o nej ani FBI a pápež ju financuje a nie nemalými peniazmi. Vužívajú všetku techniku na vystopovanie démonov ale aj tak sa im nedarí ich nachádzať  :D.Takže kto je Lucien? Žeby upír? Bingo! a keby len tak hocijaký :D on je rovno potomok Vlada Narážača, teda Drakulu. Keďže Drakula zomrel on je v klane drakulovcov teraz na čele. Je ale naozaj Lucien tým zlým? Kto pácha ohavné a tajomné vraždy dievčat? Ako do toho všetkého zapadá Meena si budete musieť prečítať sami.


Moje pocity :


Hlavná hrdinka Meena je neskutočne nechápavá a kým si zráta dva plus dva, musí jej k tomu niekto dopomôcť. Jon jej brat je na tom podobne, ak nie ešte horšie. ( pozn. absolútne nevie triafať ). No vidno, že sú rodina. Jediná osoba, ktorá tam za niečo stojí je tajomný Lucien. Ten má toho v hlave až nad rámec by som povedala. Ale po tých stáročiach čo je na svete, sa mu ani nedivím. Nemôžem nespomenúť psa menom Jack Bauer a to akým bol stredobodom. No dobre nevadí, že ma zabijú hlavne že Meene zachránim psa povedal si raz Alaric Wulf :D.

Dej je celkom zaujímavý, ale neskutočne ma rušilo prostredie telenovely. Ja nemám rada telenovely. Ja neznášam telenovely. Prečo tam preboha musela autorka zakomponovať telenovely ? Takže pri každom slove o telenovela, sa mi pri čítaní stavali chlpy hore dupkom.


Pre zaujímavosť v knihe sa dokonca objaví meno Dimitri. Toto meno začína byť slávne :D. No nečakajte pána úžasného, tentoraz to bude čierna ovca.
V knihe ma bavili niektoré situácie nabité perfektným humorom a Lucienove raňajky. Vtedy som si hovorila, mať takého chlapa, čo mi po krásnej noci spraví ešte aj raňajky by som ani za toho oného nepustila :D. S koncom knihy nie som zmierená a popravde som čakala úplne iný. Zhrniem - dobrá kniha pri ktorej sa zabavíte, ale nečakajte úžasné scény, ktoré ste ešte v živote nečítali. 




     

2 komentáre:

  1. Mne sa zdal Lucien strašne suchopádny a nudný :D Alaric Wulf bol oproti nemu ako neriadená strela a ja som dúfala, že zabije Luciena.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mne prišiel Alaric strašne vtipný tým, ako išiel po toho psa nedbajúc v smrť :D len aby sa ukázal aký je hrdina :P
    čo sa týka Luciena som z tých, ktorá dúfala v lepší koniec :) ale tak každý máme inú chuť

    OdpovedaťOdstrániť