nedeľa 28. augusta 2011

RECENZIA : Súženie Lauren Kateová


  • originálny názov : Torment
  • počet strán : 296
  • vydané : Ikar 2011
anotácia : Peklo na zemi. To prežíva Luce, keď nemôže byť so svojím padlým anjelom Danielom. Trvalo večnosť, kým sa znova našli, a on jej teraz vraví, že musí odísť. Len na tak dlho, kým nechytí Vyhnancov – nesmrteľných, čo ju chcú zabiť. Daniel ukryje Luce na Shoreline, škole, ktorá sa nachádza na skalnatom kalifornskom pobreží a navštevujú ju nezvyčajne nadaní študenti – nefilimovia, potomkovia padlých anjelov a ľudí.

Tu sa Luce dozvie, čo sú tiene a ako s ich pomocou môže nazrieť do svojich minulých životov. No čím viac sa Luce dozvedá, tým väčšmi podozrieva Daniela, že jej neprezradil všetko. Čosi skrýva – čosi nebezpečné. Čo ak nie je pravda to, čo jej Daniel povedal o minulosti? Čo ak je Luce v skutočnosti súdené byť s niekým iným?

Dostáva sa vám do rúk druhá časť neodolateľnej knižnej série PADLÍ ANJELI, v ktorej láska nikdy neumiera.


Dej : 

Pokračovanie úspešnej knihy Pád od Lauren Kateovej začína scénou s najväčším rivalmi Camom a Danielom.... 18 dňové prímerie medzi Camom a Danielom začalo....Po tom čo sa stalo na škole Meč a Kríž, zobral Daniel svoju životnú lásku Luce odtiaľ preč. Keď sa už konečne zdá, že tí dvaja budú môcť byť spolu, odvádza Luce Daniel do školy v Shoreline. Škola sa nachádza na kalifornskom pobreží a určite to nie je miesto čo i len podobné s predchádzajúcou školou na Meči a Kríži. Táto škola je doslova jej opakom. Nádherné miesta, úžasné priestory, chutné jedlá a žiadne kamery a bonusom sú študenti tejto školy. Drvivá väčšina sú nefili, potomkovia padlých anjelov a ľudí.
Čo tam teda robí Luce? Daniel sa ju totiž snaží ochrániť pred Vyhnancami. Nie je to ľahké ani pre neho a Luce je čím ďalej, tým viac zmätenejšia. Daniel jej toho veľa prezradiť nechce a tak po pravde pátra sama. Na škole si nachádza nielen nových priateľov, ale objavuje aj kúsky svojich minulých životov. Skladá skladačku a svoje neistoty pomocou tieňov, ktoré sa zasa vkrádajú do jej života. A tak sa naskytla otázka čo ak to medzi Danielom a Luce nie je tak, ako si myslela?

Moje pocity:

Ak sa vám páčil Pád jednoznačne siahnite po druhej časti. Dozviete sa veľa nevyjasnených vecí z predošlej knihy, napríklad čo sú tiene a čo všetko sa s nimi dá robiť, útržky Luciných minulých životov, či vzťah medzi dvomi odvekými rivalmi Camom a Danielom a čo ich teraz vlastne spája.
Moje pocity nebudú až tak kladné. Dej je od začiatku knihy veľmi pútavý. Autorka podľa mňa vycibrila aj štýl písania. Opisy sú vážne dobré a páči sa mi zápletka a hlavne koniec nechala otvorený tak, aby som sa mala prečo tešiť na ďalšiu časť.Ako som ale povedala, nie všetko na tejto recenzií bude kladné a pri tom všetkom čo sa mi páčilo je tam jedno veľké ALE.

Hlavné postavy.... Nikdy som nezvykla porovnávať knihy a ani to robiť nechcem, keďže každá kniha je iná, každá autorka má iný štýl písania, každá kniha je pútavá pre nejakú časť čitateľov a pre iných je zasa zatracovaná a tak ďalej a tak ďalej.... No po prečítaní poslednej knihy som mala tak trošku inú predstavu a možno aj pre to mi práve táto kniha nesadla, ako by som chcela. Postavy sú podľa mňa veľmi predvídateľné. Luce je nenapraviteľná a celý dej len uvažuje o tom, či je to s Danielom naozaj večná láska, ako to bolo a len myšlienky o tom čo ak jej klame. Skrátka celý dej je nerozhodná a nie len pri ňom. Dookola stále to isté je aj s Danielom. Zaťatý chlap, ktorý ani za toho oného nepovie Luce pravdu a radšej zaryto mlčí, čím teda v Luce zanecháva pocit, aby konala na vlastnú päsť. Nakoniec sa tvári, že o ničom čo Luce stvárala nevedel ( hlavne že ju pozná tak dokonale, pretože s ňou bol už nespočetne veľa krát v minulých životoch ). To, že Luce koná ako sa jej zapáči aj napriek Danielovým zákazom, pre jej dobro je taká rebélia z jej strany. Preto si myslím, že drvivá väčšina tých, ktorí tvrdia že je kniha atraktívna, sa kniha páčila práve pre momenty, kedy sa Luce vrhá do nebezpečenstva. Celé ich hádanie sa a vysvetľovanie si nedorozumení, výčitky či polopravdy a to "hádanie sa" a následné uzmierovanie, bolo také tuctové ako nájdete starých románoch, niekedy by som povedala, že až trápne.

Plusom bolo určite odkrývanie Luciných minulých životov. Páčilo sa mi to ako sa autorka pohrala s myšlienkou tieňov. Celkom fantazmagória, ale ja mám také veci rada :D. Pravdu povediac, ak by to bola autorka predĺžila, vôbec by som jej to nezazlievala.
Ak teda prekleniem tie nedostatky s hlavnými postavami a zamyslím sa nad vedľajšími postavami, ktoré knihu zdvihli aspoň o 30% a pripočítam tvarovateľné tiene :D, skúsim jej dať po 5 hviezdičkovom Páde 4 hviezdičky :). A dúfam, že ďalším dielom hviezdičky nepôjdú opäť dole. Tým teda chcem naznačiť, že ďalšiu knihu z tejto série čítať jednoznačne budem.


1 komentár:

  1. Tuhle knížku jsem před nějakým časem četla a líbila se mi, stejně jako ostatní z téhle série. S tou předvídatelností je to pravda, uznávám. Shelby jsem měla přečtenou od začátku, ale taky jsem ji od začátku zbožňovala. Tyhle romány asi budou pořád stejné - vždycky tu bude tragická hlavní hrdinka, její ztřeštěná nejlepší kamarádka, její nádherný kluk něčím prokletý (povětšinou upírstvím), druhý kluk nejdřív kamarád a potom takový ten milouš, co vždycky zůstane jen na druhé koleji, nepřítel horší než samo peklo a taky holka, která hlavní hrdinku nejdřív nenáviděla, ale potom se stala jednou z jejích nejlepších kamarádek. Ale kdo skousne tohle, myslím, že ho ta kniha bude bavit. Je to celkem dobrý nápad, miluju dějepis, takže pokračování téhle série je pro mě to pravé :)

    OdpovedaťOdstrániť