utorok 3. januára 2012

RECENZIA : Behemót Scott Westerfeld


  • originálny názov : Behemoth
  • počet strán :  448
  • vyšlo v CZ : 2011 Knižní klub
  • kúpiť

anotácia : Pokračování steampunkového thrilleru Leviatan se odehrává v Osmanské říši. Behemót je nejdravější z umělých tvorů ve službách britského námořnictva. Dokáže jediným hltem spolknout nepřátelské bitevní lodě. Nyní, když se ocitli ve válce s velmocemi in dustriálů, ho darwinovci nutně potřebují. Deryn je dívka, která slouží převlečená za chlapce v britském letectvu. Alek je dědicem habsburské říše, skrývající se v převleku za prostého člověka. Když se ti dva sejdou na palubě vzducholodi Leviatan, dou fají, že se jim podaří zastavit válku. Poté, co mírová mise vzducholodi skončí katastrofou, zjistí, že se ocitli sami na nepřátelském území, kde musí prchat před pronásledovateli. Alek i Deryn musí prokázat téměř nadlidské schopnosti, najít nové spoj ence a projevit nesmírnou odvahu, aby mohli čelit všemu, co na ně čeká v ulicích Istanbulu.

Moje pocity :

Vraciame sa na úžasnú vzducholoď Leviatan, v nie práve dobrom období, keďže práve začína vojna. Znova sa stretávame s Alekom a Deryn, no tentoraz má Leviatan namierené do Konštatínopolu  Istanbulu. Ak si myslíte, že ste už čítali nemožné a Behemót vám už nedokáže dať nič nové, ste na veličiznom omyle. Človek by povedal, že autor už v predchádzajúcej knihe vyčerpal všetky tie fantastické technológie, že nám už nemôže mať čo ponúknuť a moje presvedčenie padlo v tom momente, keď som chytila túto úžasnú knihu do rúk. Znova sa otvoril predo mnou úžasný svet plný vzrušenia, všakovakých strojov a znova úžasné spletence zvierat. 

Aj v pokračovaní knihy Leviatan písal autor na základe skutočných udalostí, ktoré sa vyskytli v prvej svetovej vojne, samozrejme dobre okorenené a spojené s Westerfeldovou úžasnou schopnosťou, nazvanou FANTÁZIA.
Hneď na začiatku, ma opäť uniesli úžasné ilustrácie Keitha Thompsona. Prečítať si popis autora a hneď na druhej strane si ho pozrieť na dokonalo spracovanom obrázku, otvorilo moju predstavivosť.

Dej knihy sa opäť stupňuje závratnou rýchlosťou a odložiť knihu na potom, je doslova nemožné. A ja som si samozrejme pozrela obrázky dopredu, takže som bola dvojnásobne zvedavá, čo sa bude diať a aké monštrum na ktorej strane na mňa vyskočí :).

Čo sa týka postáv, musím povedať, že oproti prvej knihe cítim zlepšenie. Hlavne postava Deryn (Dylan Sharp ), ktorá mi v prvej knihe moc nesadala, sa zmenila natoľko, že som sa do jej role doslova vžívala a jej pocity som prežívcala ako by mňa samotnú postavili do uniformy na lodi Leviatan. Tak isto prešiel zmenami aj Alek. Akoby pochopil to, že sa musí podvoliť osudu, že musí vyspieť a žemusí niesť zodpovednosť za viac ľudí. Kniha je otvorená nielen pre mladých čitateľov. Mladých totižto upúta mladými hrdinami knihy a ich akčnosťou, ale tak isto upúta starších čitateľov zaujímavými rozhovormi a spletitými situáciami.

Celkovo na mňa kniha Behemót urobila až príliš dobrý dojem a ja sa neviem dočkať tretej časti s názvom Goliáš, ktorý by mal vyjsť niekedy v priebehu apríla tohto roku.


Úžasné obrázky obsahujúce v tejto recenzií, som čerpala z keiththompsonart



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára