sobota 12. mája 2012

RECENZIA : V zajatí snov Zatmenie Lisa McMannová


  • originálny názov : Fade (Dream Catcher, #2)
  • počet strán : 264
  • vydané na SK : Fragment 2012
  • kúpiť
anotácia : Janie má iba sedemnásť, ale skutočnosť pre ňu začína byť horšia než sny.Na Fieldridgeskej strednej škole sa deje čosi znepokojivé, ale nikto o tom nechce hovoriť nahlas a ani vyšetrovanie nikam nevedie. Čo je však ešte horšie, Janie začína odhaľovať pravdu o sebe a o svojich schopnostiach – a tá je pochmúrna. Kruto pochmúrna...

Moje pocity :

Keď som čítala prvý diel série V zajatí snov od autorky Lisi McMann, myslela som si, že to už má táto séria zrátané. Nepochopte ma prosím zle. Nápad zo snami ako aj postavy sa mi páčili ( i keď niektoré viac niektoré menej ), no jednoducho prvý diel sa nevyvíjal podľa mojich predstáv. Nebola to kniha, ktorá by ma totálne nadchla a pohltila. Povedala by som dosť priemerná kniha, o ktorej som si myslela že nemá žiaden potenciál stať sa lepšou v ďalších dieloch. Takže som čakala, že druhý diel s názvom Precitnutie sa bude neisť v podobnom duchu. Ako ma však dokázala prekvapiť a že som užasnutá, čo všetko dokázala autorka zmeniť, aby jej kniha bola prudko čitateľná.

Po koži jej prebehne záchvev čohosi... Žeby lásky? Zároveň však dostane strach, keď pomyslí na budúcnosť a na to, že celý život sa nezbaví svojho snového prekliatia.

Prečo je teda druhý diel o oktávu lepší? Zápletka, ktorú autorka do knihy vniesla bola mimoriadne nápaditá, aj keď musím priznať, že som vedela ako to skončí už v začiatkoch. No zázrakom to neubralo na atraktivite, ale naopak ma to nútilo čítať rýchlo, aby som sa k tomu koncu dostala. Autorka sa vrhla do takej zakázanejšej témy a celý ten vývoj udalostí pekne naberal grády. Páčilo sa mi aj rozvinutie myšlienky o snoch. Možno ma trošku rušilo to, že tých snov ani zďaleka nebolo toľko, čo v prvom dieli, no vynahradilo mi to rozuzlenie. 

Vylepšila postavy, a tie postavy, ktoré sa mi v predchádzajúcej knihe nepáčili, alebo mali slabé charaktery dala ešte viac do úzadia, čím viac otvorila svet Cabela a Janie, čo bolo od nej viac než dobre premyslené. Ich vzťah už nebol detinský, ale viac sa podobal niečomu realistickému, nehovoriac o tom, že sa autorka dokázala odhodlať pustiť aj do citlivejších a intímnejších scén, pričom to nevyznelo vôbec nevhodne ani lacno. 

Jediné čo by som vytkla je opäť denníková forma, resp. to časové pojatie deja. Viem, že autorka chcela byť týmto originálna, ale u mňa si týmto nešplhla. Nepáči sa mi tento štýl. Radšej by som čítala v klasických kapitolách, kde by rovno v texte umiestnila čas a nerobila nezmyselné 5 minútové odseky. Niekomu sa to páči, no mňa to vyrušuje.

Séria V zajatí snov sa o 100% zlepšila a posunula sa do kategórie, kedy si nebudem chcieť ujsť posledný diel.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fragment.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára