nedeľa 23. februára 2014

RECENZIA : Pád anjelov Susan Ee


  • originálny názov : Angelfall (Penryn & the End of Days #1)
  • počet strán : 288
  • vydané na SK : 2014 Motto
  • kúpiť

anotácia : Už je to šesť mesiacov, čo anjeli apokalypsy zostúpili z neba, aby zničili svet. Za bieleho dňa panujú v San Franciscu pouličné gangy, v noci strach a beznádej. Počas jednej z takých nocí légia anjelov unáša bezbranné dievčatko a jej sedemnásťročná sestra Penryn sa rozhodne, že urobí čokoľvek, aby ju zachránila...

Moje pocity :

Pád anjelov je typ knihy, ktorá ma spočiatku neoslovila natoľko, že by som bola schopná ju predobjednávať a nadšene vykrikovať, že ju chvalabohu preložili. Nie. Popravde som nevyhľadávala ani recenzie a ani som nečítala anotáciu. Voči tejto knihe som bola skeptická a skôr než som ju začala čítať, som mala v hlave utkvelú myšlienku, že to nebude kniha pre mňa. Čo ma však čakalo, bolo fakt prekvapenie. Toto sa mi na knihách páči. Máte predstavu, aká bude kniha a zlá a nakoniec sa z nej vyvŕbi jedna úžasná kniha, ktorú doslova hlcete a nechcete aby skončila. Po dočítaní vám ostanú len otvorené ústa a neviete sa preniesť cez ten zmätok myšlienok.
Pád anjelov je prvá kniha zo série Penryn a Koniec sveta. Dokopy to zatiaľ vyzerá na sľubnú 5-dielnu sériu. Kniha je mixom post apokalyptického príbehu s paranormálnou romancou, ktorá však nebije intenzívne do očí a nie je presladená. 
Autorka predstavuje v tejto knihe anjelov ako tých, ktorý spôsobujú na svete skazu a ľudia sú pre nich iba handrami a zbytočnými stvoreniami, ktoré treba vyhladiť. Za pol roka, počas ktorého zostúpili z neba sa svet stal úplne iným. Ľudia sa boja, nie je čo jesť, nie je kde sa skryť a vznikajú pouličné gangy. V tejto skaze sa snaží prežiť a predierať sa životom Penryn, so svojou malou sestričkou, odkázanou na invalidný vozík a psychicky chorou matkou. Všetko sa mení, keď Penrynu sestru unesú anjeli a pred jej očami sa odohrá boj anjelov. Jeden zostane bez krídel a práve hlavná hrdinka ho zachraňuje skrz myšlienku, že jej snáď prezradí kde jej sestričku uniesli. Tým začína nebezpečná a krutá cesta pre záchranu Penrynej sestry, ktorá už ani nemusí byť nažive.

Kniha bola od začiatku do konca bez diery a v každom kúsku bola akcia. Susan Ee vytvorila svet, v ktorom je všetko hore nohami. Dokázala opísať totálnu skazu, ľudí v nepríčetnom stave, mesto po katastrofe a uverila som jej každé jedno slovo. Vôbec si nebrala servítku pred ústa a veľmi krvavo opisovala boje, brutálne ukazovala čoho sú ľudia v takýchto situáciách schopní, vierohodne ukazovala čitateľovi ako sa každý človek v takejto situácií dokáže správať - pudovo ako zviera.
Hlavná hrdinka Penryn bola v rámci svojej straty nebojácna a to, že jej uniesli sestru Paige ju posúvalo. Aby ju našla, dokázala sa obetovať, premýšľala nad každým jedným krokom a riskovala, len pre to, aby zachránila niekoho, kto možno už ani nežil. Plusom hlavnej hrdinky bola rozhodnosť, vyspelosť a v rámci toho, že mala 17-rokov jej reakcie neboli prehnané. Anjel Raffy do tejto situácie perfektne pasoval. Jednak pre to, že som mohla vidieť svet aj jeho očami. On bol totiž jedným z tých beštií, ktoré premenili svet na chaos. Ďalším dôvodom prečo bol v príbehu obohatením bolo, že som vôbec nevedela predvídať situácie s ním.
Písala som o romanci, ktorá bola v príbehu vykreslená, avšak nebola to ani zďaleka láska na prvý pohľad. City vyplavovali na povrch pomaly, žiadne presladené vyznania lásky. Nič také. Až koniec bol v tomto príbehu jasným ukazovateľom, že to medzi tými dvoma postavami bude ešte pestré. A to bude pre čitateľa znovu len lákadlom, pretože v tomto vykreslenom svete, je takýto druh lásky absolútne neprípustný.
Príbeh je písaný naozaj pútavo a je doslova nemožné knihu odložiť. Ak sa tam našla chybička krásy, odpúšťam. Jednoducho nebudem si nič nahovárať, tá kniha sa čítala sama a ten koniec napriek všetkému bol plný napätia, bol dojemný a totálne ma pohltil. Susan Ee vie veľmi dobre preniesťdo písania pocity a tým som mala pocit, akoby som bola priamo v deji. Tiež jednoduchosť a mladistvosť písania stojí za zmienku. Táto séria naozaj začala veľmi veľmi dobre. Už dávno som niečo v podobnom žánri tak dobré nečítala a ja pevne dúfam, že táto kniha bude pokračovať minimálne rovnako dobre ako doposiaľ. Apropo druhá časť je zatiaľ plánovaná na október 2014.
S čistým svedomím dávam knihe 5 mesiačikov.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu ALBATROSMEDIA.




4 komentáre:

  1. No, totálne si ma presvedčila, aby som si toto prečítala.
    Tejto knihe som sa kvôli anjelom vyhýbala a nemala som vôbec žiadny záujem o jej čítanie. Neviem, ako si to urobila, ale odrazu sa mi kniha zdá atraktívna a zrejme by sa mi pri čítaní páčila, takže zaraďujem do wishlistu 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vieš že aj mňa tí anjeli úplne odradzovali? Vôbec som nečakala čo z toho môže vyjsť. Originálne to autorka vyriešila to sa musí uznať. Určite neváhaj.

      Odstrániť
  2. Na túto knižku som čítala všelijaké recenzie :) Niektorí knižku vychválili do nebies a naopak niektorí ju úplne pochovali..
    Myslím, že je to kniha, na ktorú by si mal každý asi utvoriť názor. :)
    Knižku si aj napriek všetkému chcem prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tohle mám právě teď ve čtečce, ale nevím, jestli se k tomu vůbec dostanu před letními prázdninami. :/

    OdpovedaťOdstrániť